idealny scenariusz, o którym często marzyłem, powinien mieć jakiś nieszkodliwy, banalny punkt wyjścia. na przykład: żebrak przechodzi przez ulicę. widzi rękę wychyloną z okna luksusowego samochodu i wyrzucającą niedopalone hawańskie cygaro na ziemię. żebrak zatrzymuje się raptownie, żeby je podnieść. inny samochód potrąca go i zabija
autor idzie ulicą smoczą. jest świadkiem przerażającej sceny. niemiecki żandarm oraz dwóch żydowskich aresztantów idą ulicą. w pewnym momencie jeden z żydów rzuca się do ucieczki. niemiec oddaje strzał w kierunku tego, który pozostał, zabijając go na miejscu. dopiero później wyrusza w pościg za uciekinierem
oderwać się – w odniesieniu do określenia odłączenia się jakiegoś elementu od całości
oderwać się – w odniesieniu do rozpadnięcia się czegoś na części
oderwać się – w odniesieniu do czegoś co odpadło
oderwać się – w kontekście czegoś urwanego od jakiejś całości
oderwać się – w kontekście odcięcia się od czegoś
oderwać się – odnośnie odpadnięcia czegoś w skutek wykruszenia
oderwać się – w odniesieniu do oderwania się czegoś
oderwać się – odnośnie do czegoś, co oderwało się i spadło z góry na dół
oderwać się – w odniesieniu do urwania się czegoś w skutek szarpnięcia
oderwać się – w kontekście odpryśnięcia zaschniętej farby, tynku
oderwać się – w kontekście czegoś, co odpadło ze ściany, skały
oderwać się – w kontekście odłupania się cześci czegoś od całości
oderwać się – w odniesieniu do rozpięcia się ubrania lub pakunku
oderwać się – w odniesieniu do urwanego elementu czegoś
oderwać się – w odniesieniu do odpryśnięcia czegoś przyklejonego
oderwać się – odnośnie stracenia z kimś lub czymś bezpośredniej styczności
nie jest tak, iż doświadczenie istnieje, ponieważ istnieje jednostka, ale jednostka istnieje, ponieważ istnieje doświadczenie
kontekst to tło konwersacyjne, na które składają się milczące założenia, intencje, przypuszczenia, oczekiwania
tam gdzie człowiek zachodu dostrzega tylko bezsensowną pustkę, japończyk widzi ma – przestrzeń pełną niczego, będącą źródłem twórczej mocy
język jest labiryntem ścieżek. przybywasz z jednej strony i orientujesz się w sytuacji; przybywasz do tego samego miejsca z drugiej, i już się nie orientujesz
powinniśmy przede wszystkim odznaczać się cierpliwością, ci, co prawdziwie wierzą, nie śpieszą się nigdy
wiesz, przyszedł mesjasz. jest już w samborze